Maja Francis

Det blev inget inlägg igår för jag har fortfarande problem med att wifit i stugan är för långsamt för att ladda ned bilder från galleriet till onedrive där jag kan ladda ned dem till bloggen. 
 
Jag tog med mig min danska väninna och körde från stugan till Växjö och såg Maja Francis i Linnéparken. 
 
Jag såg henne som förband till First Aid Kit i våras och är imponerad av hennes speciella röst. Det blev en fin kväll med en bra gratiskonsert. Maja är lite virrig och charmig men väldigt proffsig i sitt framträdande.
 
Hon var rolig i Så mycket bättre när Måns Zelmerlöw försökte lära henne spela padel. Han fick säga åt henne att man inte brukar ha handväska i padel för hon tänkte inte på att handväskan hängde på armen! 
 
Ur dagboken 930720: Vi har klättrat i trän och fått ännu fler rispor och blåmärken än jag redan hade efter dalarock.

Kommentarer
Postat av: znogge

Det var inte illa med en bra gratiskonsert. Sådana ska man självklart passa på att gå på.

Svar: Storstäder har ju lite större nöjesbudget men visst är det generöst med gratiskonserter. En kompis som brukar gå på Malmöfestivalens konserter pratade med en Malmöbo som blev lite syrlig när hon sa att det var gratis; inte för Malmö... men de får ju in en massa på turisterna ändå, som ska äta och bo i Malmö. :-)
Ylva

2023-07-20 @ 21:22:52
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0