Alpine Architecture

Igår åkte jag till Växjö för att gå på releaseparty med Alpine Architecture på Kafé de luxe. 
 
Bussen hade smutsiga fönster men det var ändå kul att sitta längst fram där uppe på dubbeldäckaren. 
 
Jag hoppas att det här är toaletter i Linnéparken, eller också är det någon som bor stående på nummer 21...
 
Jag och väninnan gick till Ekobacken där Kungen invigde denna bänk i maj. 
 
Ekobacken har stadsodling och ett litet café med fin utsikt. 
 
Först spelade The School Book Depositary med en sångare som är musiklärare som min kompis känner lite.
 
Jag känner sångaren i Alpine Architecture lite också, han är skolbibliotekarie på en grundskola här i Ljungby men bor i Växjö. Det var en rolig kväll med bra musik! (En liten tröst när jag varken går på Sweden Rock eller Copenhell i år.)
 
Ur dagboken 930610: Rune har haft en jobbarkompis som heter Penis i efternamn. En gång ringde nån till kontoret och frågade efter honom och Rune svarade -Ja, han står här bredvid... 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken bra dag och kväll det blev.
Här finns det sådana bussar men jag tycker det känns bättre att sitta där nere...

Svar: Ja, det var väldigt trevligt! Jag älskar att sitta där uppe, men om jag inte får sitta längst fram spelar det inte så stor roll.
Ylva

2023-06-10 @ 15:12:07
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0