Berättarfestivalen

Vi har haft berättarfestival här från torsdag till söndag men jag gick bara igår för det hade blivit dyrt annars då man behövde ha festivalpass som kostar 300 kr/dag. De har bytt namn på festivalen från Ljungby berättarfestival och Musik i sagobygd till Sagobygdens musik- och berättarfestival men jag kommer att fortsätta säga Berättarfestivalen. Här kommer ett rabblande av vad jag har sett, för att jag ska komma ihåg det själv. 
 
Göran Hemberg och Agnes Salomonsson. Berättelser av Selma Lagerlöf och musik av Beethoven. 
 
Emil Jensen med vänner. 
 
Lögn eller sanning? Berättelser med Pelle Olsson, Christina Strömwall och Ellen Sjömålen. Publiken fick gissa om det var sant eller inte. 
 
Talkshow om berättande med Emil Jensen, Kersti Ståbi och Göran Hemberg med Ulrika Gunnarsson som konferencier. 
 
En mycket trevlig festival! 
 
Ur dagboken 930618: Vi åkte till Djúpivogur som såg speciellt ut med små klippor runt stan. Kom fram till Höfn vid tretiden. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ibland begriper jag inte varför man ska byta namn på allt. Trevligt att blev en givande dag i alla fall. Helt billigt var det dock inte.

Svar: Nej, namnen stannar ofta kvar ändå. Maken säger fortfarande Meny ibland om en affär som inte hetat så så länge jag kan minnas = 1996. ;-) Det är alltid kul med festivalen.
Ylva

2023-06-18 @ 22:16:41
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0