Envisa får

Vi har stängslat in en ny fin hage åt fåren för gräset håller redan på att torka bort. 
 
Här är det fortfarande grönt och de kan gärna beta bort sly.
 
Vi lockade dit dem men efter en liten stund gick de hem till sin gamla höbal som de fortfarande tuggar på. 
 
Igår cyklade jag till stugan men 15 km var i längsta laget när det var varmt. Maken undrade vart jag tagit vägen när det tog nästan en och en halv timme dit. Jag stannade bara kort för drickapaus och tittade på denna ojämlika fotbollsplan; pax för det lilla målet! 
 
Jag  cyklade en annan väg hem ikväll och tittade på arbetshästens söta föl. Det tog bara en timme hem men var lite dramatiskt för precis innan jag tänkte cykla hem slog jag tån i en tröskel och trodde inte att jag skulle kunna cykla. Det är lättare att cykla än att gå nu och jag hoppas att tån är frisk imorgon för då behöver jag kunna röra mig på jobbet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0