Kalleland

Maken heter Karl-Henry men jag säger alltid Kalle. En av hans anställda var nyfiken på vår stuga och tyckte det var spännande när han skulle få komma till Kalleland! Ikväll är de där igen med företaget på semesteravslutning. Själv missar jag aldrig en chans att säga att vi har stuga i Runkarp. 
 
Vi har nyligen haft sotning i stugan och jag undrar vad sotarna tyckte om Runkepuben. Där har vi en kamin som vi ska koppla en skorsten till någon gång. 
 
Jag försöker ha en flugsluss genom att stänga båda dörrarna i hallen men det går inte så bra.
 
Jag ver inte var flugorna kommer in men en dag hade jag sex stycken på ostsmulorna efter frukosten. 
 
Ur dagboken 930629: Vi försökte åka och titta på fåglar men en gubbe sa att vi åkt till fel gård och att där inte fanns några. Men vi fick se ett högt hoppande får. Såg en fin torvgård, gården Hof känd från sagorna (dock vet vi inte vilka sagor) och kyrkan på samma ställe. 
 
(Det där med fåglarna minns jag faktiskt för det var en verkligt sur gubbe som sa "Här finns inga fuglar" på någon skandinaviska när min isländska inte funkade.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Bor man i Runkarp ska man ite hymla med det ;-) Ser fint ut hos er!

Svar: Precis, detta ska man vara stolt över! Två av de anställda på makens föredrag drog iväg i min lilla bil för att fota Runkarpsskylten (som ännu inte blivit stulen). :-)
Ylva

2023-06-29 @ 22:54:13
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Flugorna är väl nackdelen med landet och djur, men det mesta är ju positivt med en stuga på landet :)

Svar: Det har äntligen kommit lite regn men med det kom flugorna, vi har knappt haft några alls innan.
Ylva

2023-06-30 @ 08:18:24
Postat av: Lena i Wales och lite överallt

Vad fint hos er.
Ja, det namnet kan ju associera till lite olika ämnen. Fast klar är ju att man direkt tänker på RUNstenar och KARPfiskar😉.

Svar: Haha! Jag vet att några som bor där inte vill säga namnet så de säger Run-karp. Jag har hört att det kommer efter en man som hette Runkil.
Ylva

2023-07-01 @ 10:56:43
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0