Nya hus

Nu börjar de nya husen bredvid Sagomuséet bli klara.
 
Jag tycker att åtta våningar är för högt och de lägre husen är i en tråkig brun färg, men åtminstone trä och inte plåt som är fult. 
 
Jag fattar inte varför de får bygga så högt mittemot Gamla torg. Här är en bild från kön till lunchen på Gästgivaregården för två år sedan, fortfarande två meters avstånd. Bakom det röda huset tornar alltså de nya höghusen upp sig nu. 
 
Ur dagboken 930630: Åkte över ett berg för att komma till Borgarfjördur. En liten utflykt som tog hela dagen. Där ligger Alfastein, ett ställe där de säljer slipade stenar. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Allt nytt blir absolut inte snyggt. Åtta våningar tycker jag är för högt och ger för stora kontraster. Passar helt enkelt inte alls.

Svar: Så tycker alla jag pratar med. Det räcker med fem våningar om de nu måste bygga på höjden där.
Ylva

2023-06-30 @ 17:46:12
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och lite överallt

Lite olämplig placering, kan man tycka.
En del nya byggnader är vackra och vissa inte, beror så mycket på var de står också.
Trevlig helg!

Svar: Visst beror det på omgivningen och ibland passar det med moderna hus ihop med gamla. Ha det bra!
Ylva

2023-07-01 @ 10:59:12
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0