Studentdag

Idag var det student och utspring hos oss på Sunnerbogymnasiet. 
 
Jag visste inte att den här dörren gick att svänga så långt. Tur att den är av glas och att gymnasiechefen såg att jag stod där bakom när han öppnade den för eleverna...
 
Jag fick också gå in i musiksalen och se stipendieutdelningen. 
 
Det var mycket folk på skolgården och tittade på utspringet. 
 
Jag tyckte synd om killarna i sina mörka kostymer när det var 27 grader varmt, men det var spring i benen på dem ändå. 
 
Tjejerna hade korta klänningar. Klasserna får spela en låt på max 45 sekunder och har ofta avancerad koreografi och sedan springer de upp på lastbilsflaket och hoppar runt lite. 
 
På kvällen gick jag och badade i ån. Jag såg nog död ut när jag låg här för jag hörde ett mystiskt snattrande och där var en and som pickade på mina saker! 
 
Ur dagboken 930614: Åkte en omväg på flera mil för att titta på Norges största stavkyrka. Den ligger i Heddal och det visade sig att vi sett den förut. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilket härligt utspring det blev! Misstänker att en och annan kille lättade på kavajen under kvällens gång ;-)
Så mysigt med ett kvällsbad. Det blev det här med fast i havet.

Svar: Ja, det var väldigt lyckat! Det hoppas jag verkligen att de gjorde, killarna! Kvällarna är underbara nu, skönt med kvällsbad i havet.
Ylva

2023-06-14 @ 22:13:19
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0