Tunnel under E4

En kompis berättade att hennes son ska sommarjobba på ett stort Postnordlager som ligger på andra sidan E4:an. De vet inte riktigt hur han ska komma över vägen nu när de byggt bort två cykeltunnlar. Det tog jag reda på. 
 
Här har de byggt bort Bolmenleden.
 
Jag stod länge och tittade på ett rådjur i vägkanten. 
 
Det blir lite längre att cykla men inte så farligt och här har de byggt en ny väg med tunnel under E4. Man kan också cykla över på ett ställe men det är en läskig bilväg där man inte känner sig säker bland alla lastbilar och bilar. Det är lite som Tigerjakt med Mora träsk; vi kan inte gå över den, vi kan inte gå under den, vi kan inte gå runt den... 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Då finns det ju i alla fall ett vettigt alternativ även om det blir lite längre. Bäst att välja den säkraste vägen tänker jag.

Svar: Ja, den cykelvägen är trevlig så där ska jag absolut cykla om jag behöver komma över till andra sidan motorvägen.
Ylva

2023-06-09 @ 16:08:32
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och lite överallt

Bra jämförelse med Mora Träsk!
Det byggs överallt nu, tror jag, vägar och hus och ibland är det svårt att lokalisera sig.
Roligt att du hittar vägar åt andra!
Trevligt veckoslut!

Svar: Ja, till exempel Göteborg är helt uppgrävt. Du förstår hur kul det är för mig, som aldrig vet var jag är, när jag får tala om för någon hur man ska cykla från ett ställe till ett annat! Ha det bra!
Ylva

2023-06-10 @ 11:45:41
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0