Cykeltur

Här kommer bilder från dagens cykeltur. 
 
En and försöker samla ihop ungarna i dammen nära där vi bor. 
 
Jag hittade en fin gammal väg som de gjort om till cykelväg och som slutar på en skolgård. Jag har hamnat på Ekebackenskolan en annan gång när jag cyklade omkring och inte visste var jag var i det området. 
 
Här är det så fint när man cyklar genom en trädtunnel. 
 
Jag träffade en ko med en helt nyfödd kalv som har navelsträngen kvar. Hon hjälpte den att resa på sig och den föll omkull flera gånger så jag kanske fick se första gången den stod upp. 
 
Förlåt till den som bor här, men det ser så roligt ut med stenlejon framför ett litet hus. 
 
Här bor några med träd som har fantastiska små blommor. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så fint med den nyfödda kalven så kanske var det första gången den reste sig upp.
Själv har jag svårt för den sortens dekorationer men på något vis ser stenlejonen härligt malplacerade ut där :D

Svar: Jag har varit med vid lammfödslar och sett deras första stapplande steg men aldrig sett en så nyfödd kalv innan så det var fint. Hehe, nej, jag gillar inte heller trädgårdsprydnader men ibland blir det undantag som en stor groda vi fått av vänner och som vaktar ön i vår lilla damm. :-)
Ylva

2023-05-25 @ 20:58:25
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Härliga bilder - och gulligt med nyfödd kalv :)

Svar: Det är så vackert ute nu så det är inte klokt! Kalven är väldigt söt. :-)
Ylva

2023-05-26 @ 12:18:51
Postat av: Lena i Wales och lite överallt

Härligt tid nu. Så vackert.
Trevlig pingst!

Svar: Visst är det ljuvligt nu! Idag plockade maken liljekonvaljer till sin mamma. Ha en fin vecka!
Ylva

2023-05-27 @ 11:16:34
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0