En dag på stan

Idag har jag haft en bra dag på stan med min danska kompis. Det är så kul med henne för hon bor i Köpenhamn men tycker om att shoppa i lilla Ljungby. Vi var ute i tre timmar och det är jag aldrig när jag går ensam. Men klockan 14 stänger allt på lördagar så då var vi klara. 
 
Vi var på Våga va möbellager där de har sköna soffor. Vi var även på Ukrainahjälpen second hand, Apoteket, Systemet, Lilla skafferiet, Lindex, Kappahl, Carpe Diem, Lilla hembageriet, Dressmann och den andra Våga va second hand. 
 
Nu lagar vi tuppgryta hemma och väntar ett par timmar på att köttet ska bli mört och falla av benen. 
 
Ur dagboken 931014: Vi var in i två skivaffärer. Jag köpte nya Bebop. Handlade mat i Ryds centrum. Grytbitar som vi gjorde en god gryta på, och det gick faktiskt att äta jasminris. Magnus hade bakat en blåbärsrulltårta som Fredrik och jag åt upp. 
 
(Gryta för trettio år sedan också. Jag var i Linköping och hälsade på en kompis.)
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken bra dag det blev! Hoppas grytan smakade kanon😍

Svar: Ja, det var trevligt! Grytan blev god men vinet var inte gott så det gjorde inget att det mesta hamnade i grytan.
Ylva

2023-10-14 @ 20:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0