Möckelsnäs herrgård

Vi blev bjudna på lunch på Möckelsnäs herrgård av vänner som ville tacka maken för att han hjälpt dem med deras skorsten så att sotaren godkände den. 
 
Herrgården ligger vid sjön Möckeln utanför Älmhult. 
 
Den är ett trevligt utflyktsmål.
 
Jag brukar inte hitta svamp men maken ställde mig i ett kantarellhav igår kväll precis innan solen gick ned. 
 
Vi rafsade ihop sjuka mängder på en kvart! 
 
Ur dagboken 931008: Halkbana är roligt! Jag tyckte att det verkade läskigt och var rädd att bli underkänd, men det blir man nog inte. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så trevligt att bli bjudna på god lunch. Alltid uppskattat :D

Svar: Mycket uppskattat av oss alla. Jag vet inte vad det kostade men danskarna tyckte att det var billigt med vår svenska krona.
Ylva

2023-10-08 @ 20:09:20
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0