Bokmässan

Idag började bokmässan och jag tittade på ett samtal mellan partiledarna om böcker de läser av plikt och lust. 
 
Bengt Westerberg var samtalsledare, liksom på en liknande föreläsning för tjugo år sedan. 
 
Synd att det inte är någon mässa i Göteborg i år, men Westerberg har jag träffat förr. Här fick jag pris i en dikttävling, kanske 1988, när han var kulturminister. Jag träffade honom också på Finlandsfärjan för några år sedan när vi gick helt ensamma från varsitt håll i en evighetslång korridor och letade efter hytten. (Vi bodde inte i samma.) Jag vet i och för sig inte om han letade efter hytten, men jag vill gärna tro det. Troligen stirrade jag på honom hela vägen så att han var tvungen att säga hej när vi möttes. Det var litteraturkryssning och han var med från Teskedsordern. 
 
Väninnan, fotografen och före detta Laganbon tipsade mig om att det äntligen finns ett hus ledigt på min gata! 
 
Ur dagboken 900924: Jag kände verkligen inte för att springa på Stadsberget så jag struntade i det. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Måste säga att jag knappt kände igen Westerberg men alla har vi väl blivit lite äldre. Då är det kanske läge att flytta ;-)

Svar: Jag som träffar honom ofta känner igen honom. ;-) Ja, det vore en så kul adress! När jag gick på högstadiet hade jag en bildlärare som hette Norberg och bodde i Norberg!
Ylva

2020-09-24 @ 21:17:48
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vad du och Bengan är bundis och tjenis då :-D Duktigt av dig att vinna ett sånt fint pris!
Klart du måste flytta nu då! Eller förresten... Det där taket ser inte ut att blänka lika fint som ert gör nu :-)

Haha! Verkade som du fattade ett väldigt klokt beslut där för 30 år sen :-D

Svar: Ja, synd att vi inte får ses på mässan, men han fick i alla fall träffa Annie Lööf, som är från Maramö några mil härifrån. :-) Ingen har ett så blänkande tak som vi förutom vår granne. Det var oväntat busigt av mig att inte springa, jag undrar vad jag hade för ursäkt. :-)
Ylva

2020-09-25 @ 09:36:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Roligt minne du har av Westerberg på Finlandsfärjan :)
Duktigt av dig att få pris i en dikttävling.
Jag skrev mycket dikter när jag var yngre. Tävlade dock aldrig med dom.
Vilket fint hus. Verkar vara en väldigt stor tomt :)
Kram <3

Svar: Jag tror faktiskt inte att jag berättat om mitt Bengtmöte på färjan på bloggen förut! Jag skrev också mycket dikter när jag var yngre, nästan aldrig nu, det är lite synd. Du har rätt i att det ser ut att vara en stor tomt, mycket gräs. :-) Kram!
Ylva

2020-09-25 @ 11:56:34
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0