Lantcafé Verkstan

Jag har flyttat in i mina nya eccosandaler, det var så länge sedan jag hade ett par skor jag kunde gå långt i utan strumpor utan att få skoskav och jag vill verkligen inte ha strumpor på sommaren! 
 
De är fantastiskt sköna, med tre remmar som man kan dra åt, och går att använda även när det regnar som det ju gör här helt oväntat. 
 
Här var regnet ganska väntat, men jag klarade mig på cykelturen med bara några stänk. 
 
Jag fick med mig väninnan till en gammal kollegas lilla fik, Lantcafé Verkstan, mysigt! Eller rättare sagt; hon fick ta med mig dit, det var hon som körde. 
 
På hemvägen bad jag henne att köra till Rosenvägen i Lagan, för det är ju roligt för mig som faktiskt heter Rosen i efternamn. Jag åkte förbi och upptäckte den i förrgår när jag åkte buss till Värnamo och hittade på fotoprojektet, så det var bra att jag fick komma dit igen. 
 
Ur dagboken 900729: Emma hjälpte mig att sätta upp anslagstavlan, godisskåpet och prylhyllan. Nu fattas bara spegelväggen, lampor och lite planscher och tavlor. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Trevligt med en egen väg fast den kunde ju legat där ni bor ;-)

Svar: Ja, eller också kunde de hedra mig med en väg i varje samhälle!
Ylva

2020-07-29 @ 23:15:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vädret verkar ha tagit fasta på det där med "omväxling förnöjer".
Coolt att ha en egen väg! Jag har ju en släktväg i Australien. Försökte ta reda på varför när vi var där senast, men det gick inte att få reda på tyvärr.

Godisskåp? Varför är jag inte förvånad... :-D

Svar: Ja, just ja, du har ju en väg! Vad häftigt! Min släkt tog namnet från sin släktgård Rosenlund, vet inte varför de inte tog hela namnet. Det hade varit lättare att förstå, nu får jag alltid säga att det inte är Rosén... Klart att godisskåpet var viktigare än spegelväggen. :-)
Ylva

2020-07-30 @ 09:48:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Försökte kommentera på ditt allra första inlägg, men fick nåt felsvar. Kanske kan man inte kommentera så långt bak i tiden, eller så är det mitt internet som krånglar. Försöker här istället:

Var bara tvungen att kolla... Du var tidigt ute med bloggen! Undrar just vad Wiehe tyckte om din brorsas version?

Nej, nu är det dags att dra ut på stan :-D


Svar: Jag vet inte hur det funkar men man borde ju kunna kommentera gamla inlägg också. Jo, jag har hållit på länge. :-) Wiehe svarade något på mejl med "Lycka till med bröllopet!" för skivan heter "Sånger att gifta sig till" och var en bröllopspresent. :-)
Ylva

2020-07-30 @ 19:21:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0