Kulturkullan

Vecka 49

* Läser: "I ... am a librarian!" av Åsa Hagman Öberg. Det här är en magisteruppsats från Uppsala universitets utbildning i biblioteks- och informationsvetenskap. Jag har fjärrlånat den från Gävle och det var nog krångligt för det var länge sedan jag beställde den, men det går att göra så i alla fall om man är lite envis. Det är en undersökning av hur bibliotek och bibliotekarier skildras i filmer och TV-serier. Rolig för att vara en vetenskaplig skrift. Fortfarande gestaltas bibliotekarier på film ofta som äldre, trista, gråhåriga tanter med knut i nacken och fula glasögon.

* Lyssnar på: Inga gränser med Senap. CD från 2002. Den här skivan har jag enbart för att det är en ljungbygrupp. Jag lyssnar inte på punk annars och det här är ganska brötig (göteborgska för stökig) musik, men ibland är jag på humör för sånt här. Fick en överdos av gitarristen och sångaren när jag bodde i lägenheten under honom. Mycket partande och spelande var det så jag bodde bara där ett halvår och det passade jag på att tala om för honom när jag köpte skivan och fick den signerad...

* Veckans citat:
-Ska du med hem?
-Ja , det ska jag!
En bekant fick med sig en tjej hem från korvkön kvart över två på lördagnatten. Vet inte om de pratat innan eller om det faktiskt gick till såhär. Ibland är det bara så enkelt...

* Veckans händelse: Filmen En långvarig förlovning visas gratis för medlemmar i Ljungby bio Kontrast klockan 19 ikväll. Jag har inte hittat nån mer officiell händelse denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Maria

Inte så dumt raggställe - hon ville ju uppenbarligen ha korv?

2005-12-05 @ 14:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0