Lucia och saker att fira

Igår var jag på ett fint luciatåg med musikesteterna. De är roliga för de gör lite annorlunda saker som till exempel att sjunga en vers bjällerklang med bara voff, voff, voff. Det blev ett mer traditionellt tåg idag när jag åkte med en kompis till Lagan och var i Berga kyrka där barn- och ungdomskörerna lussade. Första gången jag såg en lucia med glasögon och en tärna som gäspade. Det var en liten tjej som var så söt, hon stod knappt stilla alls utan grejade med glittret i håret, det elektriska ljuset och allt möjligt. Men hon var väldigt duktig och sjöng en vers alldeles solo.

Jag hittar på små sätt att fira varje dag och idag sa en kompis att en annan kompis fått nytt jobb så då kan vi fira det också. Och så har en kompis tagit körkort idag så då kan jag fira det med henne. När vi rabblat upp detta sa en bekant som var med i bilen: och jag har fått tillbaka mitt körkort från polisen idag!... Då undrade vi såklart vad hon hade gjort för fuffens, kört fort eller nåt, men hon hade blivit bestulen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0