Schizo jul

Det här kommer att bli en besynnerlig jul för min del. Jag är glad för jobbet och ledsen för att mormor har dött. Hon var dålig och fullständigt förvirrad, så det var skönt att det gick så pass fort, får man tänka. Jag ska minnas henne som hon var när hon var pigg och morfar levde. Hon har alltid varit så klok och är en av de människor jag beundrat mest. Tänk bara att hon började jobba som piga när hon var tolv år, jag som nästan är 32 och fortfarande inte kan ta hand om mig själv.

Igår var jag på skolans personalfest. Satt bredvid rektorn och var fullständigt nykter och åt fruktansvärda mängder mat. Sen hände det mest märkliga; jag gick upp med två spralliga lärare och sjöng karaoke! Det trodde jag väl aldrig att jag skulle göra! Vi sjöng Diggilo-diggilej, helt bedrövligt naturligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0