Vad är det med mig och tåg?

Jag tror att det är en konspiration för det går alltid åt skogen när jag ska åka tåg. Förutom när jag åkte gratis till Borlänge nu då. Jag och mamma åkte tåg från Hedemora till Norrköping igår. Det har mamma gjort minst en gång i månaden det senaste året utan problem. Men nu var ju jag med och därför hände det galna saker. I Sala skulle vi byta tåg och det brukar bara vara att kliva över perrongen och på tåget på nästa spår, men så enkelt var det inte nu. Ett hundratal vilsna personer stod och letade efter rätt tåg tills en konduktör sa att vi skulle stå stilla och att det inte var nån idé att springa fram och tillbaka över spåren. Det stod olika på tågen och på skyltarna vid spåren och ingen visste vilket som stämde. Inte mycket verkade det. Vi hoppade på ett tåg som nån påstod skulle till Norrköping, åkte ett par hundra meter och sen backade det tillbaka. Utan förklaring blev vi placerade på ett annat tåg där vi nätt och jämnt hann sätta oss innan konduktören sa att vi skulle åka buss till Västerås och att bussen stod framför stationen. Där stod ingen  buss, men efter en kvart kom det en som hälften fick plats på. Lite senare sa konduktören att de få fart på tåget och att det skulle ta oss till Västerås. När vi kom till Västerås fick vi sitta där ett tag och kom fram till Norrköping två timmar försenade. Phu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0