Flera massagetyper

Nu har jag varit på friskvårdsmässa igen och upptäckt flera sorters massage. Där fanns en intressant maskin som pysslade med ryggradsträning. Man fick ligga på en uppblåst madrass och lägga upp fötterna på den här grunkan som sen snurrade runt i åttor. Det var så skönt så jag låg där i en kvart och höll på att somna. Därefter testade jag bowenterapi/hästmassage. Massören frågade om jag har hästar och jag sa att jag har får och en get. Fåren är svåra att hitta ryggraden på och geten å sin sida har väldigt mycket ryggrad, men hon hävdade att terapin ska funka på olika djur. Hon klämde lite på olika ställen på kroppen och satte igång cirkelrörelser i musklerna. Det kändes inte så stor skillnad efteråt men var skönt för stunden.

Imorgon åker jag till Stockholm och kommer hem på lördag. Återkommer med en blogg om hur resan var. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Helena

Eftersom du nämnde elefantmassage tidigare blev jag lite orolig när jag såg "hästmassage"... (i och för sig är ju elefanter mycket tyngre, men också mildare och intelligentare än hästar, och så har de ju en härlig snabel, så definitivt hellre elefanter än hästar, om man vore tvungen att välja)

2005-11-01 @ 22:18:13
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0