Oväntad snällhet

Ibland blir jag förvånad över oväntat snälla människor. De är väldigt gulliga på jobbet oavsett om de vet hur lättbränd jag är eller inte. En av kvinnorna i fiket frågade mig igår på frukosten om mina arbetstider. De är väldigt oregelbundna, ibland vet jag inte från dag till dag när jag jobbar eftersom jag försöker täcka upp så mycket som möjligt för sjuka eller frånvarande kollegor. Grundschemat är att jag frukostfikar tre dagar i veckan. Hon sa att hon saknade mig när jag inte var där. Jag som är deras sämsta kund och aldrig betalar utan har med mig egna mackor. Vi får te gratis på förmiddagarna och annars har jag med det också och tar bara gratis mjölk. Nu har de en massa goda kakor där så jag gör klokast i att inte ha med mig pengar. Får se hur länge jag kan motstå en ny sorts chokladboll med apelsinsmak som ligger och tittar pockande på mig...

Kommentarer
Postat av: Helena

Mmmm, apelsinchoklad.... Du kanske skulle starta en svensk variant av Snackspot (www.snackspot.org.uk/ - en sajt där man kan posta kommentarer om nya sorters godis och snacks, var man såg dem och hur de smakade.

2005-11-09 @ 23:21:04
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0