Helgen hittills

Igår var jag på schlagerkonsert med musikskolan. Det var bra men de hade gjort ett lite märkligt låtval, tyckte jag, som vill höra gamla godingar men fick höra en del jag aldrig hört förr. Efter konserten gick jag med ett par kompisar på after work. Ringde hem till föräldrarna som är och hälsar på och sa att jag inte skulle vara ute så sent. Mamma sa att de kunde sköta sig själva så då fick de göra det, för jag kom visst inte hem förrän efter två. Vi blev kvar på puben och sambon dök också upp efter att ha varit och ölbowlat med kollegorna. Han var på nåt slags reda-upp-humör och hotade med att börja slåss med en kille som flörtade med mig. Jag tyckte inte det var så farligt, att killen var helt galen visste ju inte jag. Skrattade bara åt honom när han plötsligt efter att ha suttit och stirrat på mig i en kvart och mest pratat om whisky sa: "nej, vi passar nog inte ihop du och jag. " Det var en trubadur som spelade lite hårdrock. Trevligt tills sambon sa att MC-gängen som satt vid vårt bord började bråka med varandra och att en av killarna hade pistol. När han berättade det för tjejen i baren sa hon att det var hennes kompisar. Ska man känna sig lugn då? Ute på gatan tyckte sambon att det var dags att tala allvar med polisen som satt i en bil och inte såg ut som att hon hade lust att kliva ur och hålla ordning. Han hade rätt i sak, men det blir inte så trovärdigt när man står och är full och bara tycker en massa osammanhängande saker.

Idag har vi varit ute och tittat till djuren och gått långpromenad. Egentligen skulle det inte ha tagit 1 1/2 timme men vi valde att försöka gå vår före detta stig genom skogen en bit och skogen ligger så vi fick klättra och krypa i en halvtimme. Lite läskigt, svettigt och spännande.

Var på vernissage på Ljungbergmuseet där Sven ställer ut sina nobeldiplom. Fint.

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, vilken fredagkväll...

2005-10-29 @ 22:54:45
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Ylva

Maria. Ja, det blir ibland tvärtom när jag tror att jag ska vara lugn... Däremot hade vi en väldigt stillsam lördagkväll. Vi gjorde lammgryta och gick och la oss före tio, mätta och trötta.

2005-10-30 @ 10:51:38
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0