Vad ska jag vara då, då?

Vi har haft möte om läsdagen som vi tänker utföra trots att det inte finns några pengar. Det får bli lite lågbudgetvariant och sen får rektorn ge oss pengar från nästa års budget. Det ska vara maskerad med litterära personer och jag är inte så jätteförtjust i tanken att klä ut mig, men ska försöka hitta på nåt ändå för att visa mitt engagemang. Jag funderade på Cruella de Vil från Pongo och de 101 dalmatinerna för jag har en kompis som har en helt sanslös päls, men så är det en elev som redan har paxat Cruella de Vil! Hur stor risk var det, liksom? Jag var inte ens säker på att hon är tillräckligt litterär, men eleverna hade spånat om Disneytema (vilket det inte blir) så det mesta godkänns nog. Då är bara frågan vad jag nu ska föreställa. Jag har funderat på Emil också för jag trodde att jag hade en lämplig mysse, men det var nog inte sant. Nån som har nåt bra tips på utklädning?

Kommentarer
Postat av: Maria

Ta på dig islandströja och säg att du är en av Einar Mar Gudmundsons figurer?

2005-10-19 @ 07:40:30
Postat av: Helena

Pippi så klart!

2005-10-20 @ 01:00:06
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk
Postat av: Sia

jag tycker att du ska klä ut dig till Smultron och hänvisa till mig som författare till Galna Skolsjukan!;) eller klä ut dig till Galning och hänvisa till Galna skolsjukan?? *spånar* allt för att få lite publicitet. Jag försöker öva mig på att inse saker om mig själv, som att jag tex. faktiskt HAR skrivit den boken osv... :-p

2005-10-20 @ 10:50:33
URL: http://bifrost.webblogg.se
Postat av: Ylva

Sia. Jag har just kollat upp att Galna skolsjukan finns på Ljungbys bibbla. Måste dit och låna!

2005-10-20 @ 13:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0