Bekanta bloggar

Jag har mest läst Sias blogg, för hon var den första jag inte känner som kommenterade min, en mycket aktiv bloggare; www.murkla.webblogg.se

Här är några bekanta som bloggar:
Elon, kompis som gick terminen över mig på bibliotekarieutbildningen i Borås, skriver dikter:
www.kuffen.blogspot.com
Camilla, har tyvärr slutat som lärare på skolan där jag jobbar, har en väldigt ambitiös läsdagbok:
http://pelz.homeip.net/blog/index.php
Sara, en annan bibliotekariekompis som är intresserad av musik och böcker:
www.lilldjuret.webblogg.se

Men varför, varför, varför blir inte alla hyperlänkade?

Kommentarer
Postat av: Sia

Oj... "en myckat aktiv bloggare". Jag var tvungen att smaka på den benämningen en stund innan den kändes bekant! ;) tack för rekommendationen!:D Nu måste jag ju kika på dina kompisbloggar oxå! :D

2005-09-21 @ 15:50:22
URL: http://murkla.webblogg.se
Postat av: Helena

Så här står det i blogg.se FAQn:

Fråga: Hur gör jag en klickbar länk i mitt inlägg?

Svar: En länk inifrån ett inlägg gör du så här:
1. Först skriver du den text som skall vara länktext eller hela texten i inlägget
2. Därefter markerar du den text som skall vara länktext (då kommer länk-knappen i editorns verktygsrad att aktiveras)
3. Du öppnar länkfönstret genom att klicka på länk-knappen
4. Där fyller du i länkens adress (URL). Enklast görs detta genom att klippa ut adressen från webbläsarens adressfält
5. Därefter väljer du om URL:en skall öppnas i samma (rekommenderas) eller eget fönster
6. Slutligen ges länken en Titel som syns när man för muspekaren över länken

Funkar inte det?

2005-09-22 @ 00:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0