Djurliv i Runkarp

På väg till stugan höll jag på att köra på en ekorre och tyckte inte jag kunde bromsa när jag körde i 90, men som tur var vände ekorren.

Har skämt bort baggen med att ge honom äpplen. Det är fascinerande att han äter äpplen ur handen, men jag får inte klappa honom. När äpplet ligger på marken vill han inte ha det så man måste liksom snurra på det eller stoppa in hela i gapet på honom, lustigt!

Så har vi vår jätteslända som säkert är en dm lång! Han har sitt revir vid dammen och ställer sig framför ansiktet och hovrar och ser hotfull ut om man ligger på bryggan. Jag låg där och läste igår (det gäller att passa på så länge det går att göra det) och sländan bryr sig inte alls om att vi betalt 15 000 för att gräva dammen, den är ju hans. Han har till och med vattenbombat oss! Då dyker han precis före bryggan och sen släpper han vattnet på oss!

Kommentarer
Postat av: Carra

Vilken kaxig slända! :D

2005-09-23 @ 13:14:32
URL: http://jarrac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0