Kändispoäng

Igår ringde konstnären Sven Ljungberg till skolbiblioteket. Jag hade inte hört talas om honom innan jag flyttade till Ljungby men han är rätt känd. Vi hade några böcker som han ville titta i för att se hur han skulle avbilda ett armborst, så jag erbjöd mig att komma hem till honom med dem. Det pinsamma är att han trodde att han hade böckerna själv men hittade dem inte och det är jag som har sorterat hans böcker... Han sa att innan visste han var han hade en del böcker och sen kom jag och ställde dem i ordning. Ja, så kan man ju uttrycka det om man är snäll. Nu har jag varit i hans ateljé, dit inte många har tillträde, och lånat ut böckerna till honom. Han var så tacksam och tog i hand (med sina smutsiga målarhänder) flera gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0