Finsk film och deklarera mera

Jag har varit och sett en finsk film som heter Hela vägen. Tyvärr var vi bara fem personer som dök upp på Bio kontrasts medlemsvisning, men vi som var där var nöjda. Ibland tycker jag om saker enbart för att de är nordiska, men jag har inte sett många finska filmer över huvud taget. Såg Harens år på TV och den kom tydligen 1978 så den måste ha gjort ett djupt intryck på lilla Ylva, fyra år, eftersom jag vet att jag tyckte den var bra. Jag tyckte nog om idén; gubbe sitter med kanin i ett träd, som är vad jag minns.

Deklarera måste man göra. Borde inte vara så svårt för mig som egentligen inte har nån inkomst att tala om, men nu äger jag en stuga. Vet inte om vi kallar den för fritidsfastighet eller lantbruk. Knappast nåt vi går pluss på i alla fall. Skatteverket måste tycka att jag är en märklig individ om de kollar upp mig. Jag är 32-åringen som haft fast jobb i två veckor, äger en lägenhet, ett torp med tre hektar mark, två bilar, en traktor, ett släp, en båttrailer, fyra båtar och tretton får...

Kommentarer
Postat av: Maria

Deklarera är alltid en spännande utmaning... Man skall inte vara arbetslös akademiker med ett hus för inga summor går ihop och jag får en riktigt otäck restskatt *s*
För övrigt hatar jag låssasposten idag... nedra klåpare!

2006-04-26 @ 14:07:26
URL: http://www.morellens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0