Kulturkullan

Vecka 14

Läser: Hjärtat förlorat på oväntad plats av Cathleen Schine. Jag skulle skylta på biblioteket med kärleksböcker förra veckan när vi hade kärleksböcker och då hittade jag den här. Den handlar om Helen som äger en bokhandel. En dag får hon ett anonymt kärleksbrev som hon inte ens vet om det är till henne. Hon blir såklart hemskt nyfiken på vem avsändaren kan vara. Mysig bok!

Lyssnar på: Sebastian med Sebastian. CD från 2006. Visst kan man vara skeptisk mot konceptet Idol på TV och efterföljande hysteri där skivorna måste ut snabbt. Men jag orkar inte forska i hur pass välproducerat ett album är och sådana saker. Jag tycker om Sebastians röst. Han kom tvåa i årets tävling men har absolut störst chans att kunna hänga kvar, tror jag. Han gör covers som jag tycker är bättre än originalen. Jag gillar inte Bowie och Mick Jagger men Sebastian gör deras Life on Mars respektive Start me up skitbra! Resten av låtarna tror jag faktiskt är skrivna direkt åt honom.

Veckans citat: "hallo jag mar bra far". Min pappa är i Milano och håller på att lära sig skicka sms.

Veckans händelse: September på Garvaren på lördag. Disco från kl.22 och September ska spela vid 23.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0