Marknadsundersökning, yes!

En gång i mitt liv, efter att ha gjort en enkätundersökning, lovade jag att jag skulle ställa upp på alla undersökningar, men jag minns inte om jag tänkte för all framtid eller bara för ett tag. Hur som helst så blev uppsatsen klar år 2000 och jag har hunnit vara med på många undersökningar sedan dess. Har fortfarande svårt att säga nej. Det är skönt att ha NIX-nummer för då slipper man telefonförsäljare men undersökningar slipper man inte och nu har jag varit med i en undersökning som handlade om tvättmedel, diskmedel och chips. Jag vet inte vad jag använder för tvättmedel för tillfället, det var något billigt jag köpte i flerpack, diskmedel har jag faktiskt Yes och ibland den utländska varianten Fairy, som jag också hittat billigt någonstans, och chips äter jag helst Pringles. Undrar vad de egentligen ville åt i den här undersökningen och om de fick något vettigt ur mig? Fånigt blev det när tjejen frågade om jag sett någon reklam för vissa märken nyligen och rabblade upp handlingen i reklamfilmer. Jag har bara TV4 och har inte sett någon reklamfilm på evigheter. Minns inte en åker med potatisar och en speakerröst som säger något om storlekens betydelse...

Kommentarer
Postat av: Maria

Underlig blandning på produkter...

2006-08-25 @ 19:37:51
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Ylva

Ja, man undrar vilka som sponsrar undersökningarna. Var nyss i tvättstugan och konstaterade att jag har kulörtvättmedel av märket Neutral och vittvättmedel från Euroshopper. De var nog inte med på listan över kända medel... Kommer du ihåg hur länge jag sagt att jag ska ställa upp på varenda undersökning?...

2006-08-26 @ 12:32:42
Postat av: Maria

Eh... tror inte du lovat ställa upp i evig tid iaf, minns bara tidsgränsen för korta kjolar.

2006-08-26 @ 20:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0