Äcklig fiskstuvning

När jag var sådär åtta år var jag inte jätteförtjust i pappas matlagning. En gång fick jag något slags utbrott och frågade vad det skulle bli för middag; "Har du gjort äcklig fiskstuvning med lök och mosade tomater?". Det tyckte han var roligt. Igår fnittrade jag lite för mig själv när jag upptäckte att jag höll på att göra en italiensk fiskgryta med lök och tomatkross. Jag messade mina föräldrar som svarade; "BRA!". De har inte hittat gemenerna på mobilen än så det kommer alltid sådana utrop.

Min nya vana är att titta på Simpsons mellan åtta och nio på kvällarna om det inte är något annat på TV då, för det är liksom TV-tid. Igår hade grannen Apu lagat mat till familjen Simpson och Marge frågade oroligt Lisa; "Är det för starkt kryddat?". Lisa svarade; "Jag kan se tidsdimensioner..."

Nu har jag slagit in alla julklappar. I år är det ovanligt många stora paket. Tur att jag köpt en massa papper på IKEA.

Kommentarer
Postat av: blogg_bohemen

Slagit in alla julklapper??? Nu sprider sig ångesten inom mig! För att slå in julklappar måste man ha köpt julklappar ... Jag vet inte ens vad jag skall köpa!!! Måste ge mig ut på stan! :)

2006-12-09 @ 11:02:15
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0