En gränslös kärlekshistoria

Idag firar jag 700 kommentarer här. Och 583 inlägg. Det är jättekul med alla kommentarer, mera, mera!

Jag har just läst ut En gränslös kärlekshistoria av Aino Trosell och vill skriva om den nu eftersom jag börjat på en annan bok som kommer med i Kulturkullan imorgon. Har inte läst något av henne förut men blivit tipsad flera gånger av mamma. Aino är från Malung och det är kul för mig som bott där ett år när hon skriver om byn och den lustiga dialekten. Den här boken handlar om kvinnorna i hennes släktträd och hon får med sex generationer om man räknar med hennes dotter som hon bara snuddar lite vid. En imponerande och väldokumenterad historia som nästan skulle kunna gå som biografi men kallas roman.

Idag ska jag åka till stugan, har inte varit där på en vecka för det har bara regnat så jag har låtit sambon sköta fåren. Ska se vad de hittat på idag. De brukar i och för sig inte heller ha så många äventyr för sig i fulvädret. Men en dag när sambon kom ut blev han orolig att baggen var sjuk. Han flämtade och såg helt slut ut. Då fick sambon se att en av tackorna fastnat med huvudet i foderhäcken och klurade ut att baggen utnyttjat situationen med en stillastående fårröv tills han inte orkade längre... Vet inte vad som hände först, om han knuffade in henne mellan spjälorna eller upptäckte att hon satt fast och sedan...

Kommentarer
Postat av: Maria

men vilken snuskbagge, Runkarp är inte helt utan bock tydligen.

2006-12-09 @ 12:15:31
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja, en fulfarbror har vi allt!

2006-12-09 @ 18:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0