Kulturkullan

Vecka 52

* Läser: Storlek 37 av Denise Rudberg. Jag befarade att den här boken skulle vara ganska fånig men jag trodde inte att den skulle vara så tråkig! Dessutom dåligt skriven. Jag retar mig på folk som inte kan skilja på själv och ensam. Och det här är en typiskt konstig mening: "Laura hade trott att Charlotte skämtat när Charlotte under deras skoltid..." Så upprepar man inte namn. Laura är en tjej som har ärvt så mycket pengar att hon inte skulle behöva jobba men det gör hon ändå. Hon är cool för hon har lägenheter både i Stockholm och New York. Om jag vill dränka mig själv i klädmärken och flashigt leverne läser jag hellre Djävulen bär Prada som har lite handling.

* Lyssnar på: 15 minuter med Brandsta City Släckers. CD från 2003. Hur ska jag förklara det här nu då? De är roliga och jag blir glad av trallig sång som jag kan sjunga med första gången jag hör. Det här är inte speciellt bra musik, men som sagt så fastnar det i skallen på en gång. Jag har sett dem de två gånger de ställt upp i melodifestivalen och de ger allt de har på scen och blir såklart ruskigt svettiga i sina brandmansutrustningar. Min nya favorit är Hon ljuger för dig med texten: Visst är hon en underbar tjej men hon ljuger för dig. Hehe...

* Veckans citat: -Kom du ut? Vilken tur?
Det här var kul för att jag hörde det på Hemköp i Hedemora där två killar stod och pratade och just hade lyckats ta sig ut ur julrushiga affären. Det är alltid kul att komma hem och gå ut på stan och lyssna på dalmål. Jag är här så sällan så jag blir alldeles fnittrig när jag får höra riktig hedemoradialekt med roliga U. Svårt att förklara. Jag var 23 när jag flyttade hemifrån sista gången, men tycker det är en skitrolig dialekt här nu.

* Veckans händelse: Nyårsafton på söndag! Vi firar i Runkarp med ett gäng kompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0