Wayne´s och Två systrar

En konstig sak som hänt i Hedemora är att de har öppat ett Wayne´s Coffee. Det trodde jag liksom bara fanns i lite större städer. Varför ska allt vara så amerikaniserat? Det är mycket roligare att det finns ett fik som heter Två systrar i gamla biblioteket och att Konditori Centrum fortfarande existerar. Konsum har lagt ned som på de flesta andra ställen och nu finns där bara en liten butik som heter Time. Annars är det mesta sig likt. Fast det kändes konstigt att gå på stan och inte känna igen någon längre. Förut kände jag ju igen alla inom en radie på fem år åt båda håll (se där en matematisk uträkning). Nu känner jag inte ens igen dem. Det här är inte min stad längre och skönt är det.

IDAG ÄR DET JULAFTON! GOD JUL PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Maria

jag kommer hem men hemma är inte här?

2006-12-24 @ 15:26:16
Postat av: Ylva

Det var poetiskt. Mamma och pappa har alltid sagt hem om Norrköping och jag säger fortfarande hem om Hedemora. Här är definitivt inte hemma för här för dig är ju Stenungsund. Öh...

2006-12-25 @ 12:51:56
Postat av: blogg_bohemen

krångligt det här med hem ... säger hem när jag skall åka till familjen och hem när jag åker därifrån ... Vad är hem egentligen??

2007-01-02 @ 10:19:32
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se
Postat av: Helena

Minns inte vem det var som myntade uttrycket "hemhem", men det använder jag om stället där jag växte upp, medan "hem" är där jag bor nu. Funkar ganska bra!

2007-01-03 @ 23:33:35
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Jag vet att studenter i Uppsala säger hemhem om sina ursrpungshem.

2007-01-04 @ 14:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0