Ibland är man en dålig historia

Jag tycker oftast inte om roliga historier, de är liksom inte roliga. Som den här:
En man står under en lyktstolpe och famlar på marken. En annan man frågar:
"Har du tappat nåt?"
"Ja, min cykelnyckel."
"Var tappade du den?"
"Där borta."
"Varför letar du inte där då?"
"Det är ljusare här."

Idag kom jag tillbaka in på ett museum och letade efter min cykelnyckel. Tjejen som jobbade där hjälpte mig att leta. Naturligtvis visste jag inte var jag tappat den för i så fall hade jag ju inte behövt leta, men jag sa att det var ljusare där än utomhus. Haha! Hittade till sist nyckeln i ryggsäcken, i ett stort fack som hade varit jättesvårt att genomsöka utomhus. Alltså, leta alltid där det är ljusare!

Kommentarer
Postat av: Fru Hallonbåt

Leta alltid i ljuset... det var fint och djupt. :)

2006-02-03 @ 19:01:25
URL: http://theraspberryboat.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Se där, när jag iscensätter en tråkig historia blir det en visdom.

2006-02-03 @ 21:43:08
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0