Om mörker och ljus

Jag har varit på en toa med belysning som tänds när man går in. Satt stilla där inne så länge så att ljuset släcktes. Då blev jag rädd! Det kändes lite för väl överensstämmande med mitt sinnelag då. Ska man behöva bli så ledsen så att det mörknar runt omkring? Jag vill ju sprida ljus omkring mig! Kram på Alla hjärtans dag!

Idag har jag varit vuxen igen. Har kört stora bilen, matat djuren, bilhandlat och kommit hem med riktig mat. Det blir potatisgratäng och ryggbiff och jag har klätt mig i glitterklänning för att överraska sambon när han kommer hem.

Idag fick jag ett lustigt erbjudande på mobilen. En kille ringde och sa att jag skulle få gratis filmer i tre veckor. Det roligaste var att han skulle till Karl-Henry, vars nummer jag övertog för många år sen, på Hammaren, som är vår stugadress. Kalle på Hammaren låter nästan lika gammaldags fint som Nisse på Hammaren, gubben som bodde där för femton år sen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Kram på dig! Låt inte skumma toaletter skrämma dig!

2006-02-14 @ 22:31:26
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: maria

Runkarpsbocken och Kalle på hammarn... *s*

(visst är det läskigt med sånna toaletter? Jag har också träffat på en och den gör mig en smula nervös)

2006-02-15 @ 14:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0