Broken flowers varannan vecka

Igår var jag på Bio kontrast och såg Broken flowers. Bill Murray spelar en man som mest sitter rakryggad och med stirrig blick och gör ingenting. Han får ett oundertecknat brev från en gammal flickvän som påstår att han har en tjugoårig son. Sedan åker han runt USA och letar upp föredettor för att försöka luska ut vem av dem som är mamman. Låter trist men blir ofta komiskt. Tyvärr är det inget riktigt slut och man kan grubbla länge över vad som egentligen hände.

Idag fick jag för omväxlings skull med sambon på bio. Vi brukar aldrig vilja se samma filmer så jag brukar gå med hans mamma eller nån annan. Jag tyckte att Varannan vecka var rolig och jag tror att kompisen som var med också tyckte det, men sambon tyckte inte den var så jättebra. Bröderna Herngren spelar mot varandra och dem brukar jag gilla, fast jag blev jätteuttråkad av Ulvesson och Herngren senast. Fattar bara inte varför Felix var långhårig och skitsluskig i den här filmen. Vad skulle alla tjejer med honom till, liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0