Genomskinliga ögonlock

Hjälp! Vad gör man när man gråtit så ögonlocken är svullna och nästan genomskinliga? Jag brukar inte sminka mig till vardags, men nu har jag försökt täcka över det värsta med ljus ögonskugga, det blev fult. Komplicerat detta men det är mycket på en gång. Mest ledsen för att jag tappat bort en människa som betyder mycket för mig. Svårt att sova, blir mer förvirrad och glömsk än vanligt, fattar ingenting på jobbet, blir nervös över det, får ännu svårare att sova, gråter... Varför ska jag ta allt så hårt? Blev dödstrött när jag lånade ut tre böcker till samma ställe och fick tre olika återlämningsdatum.

En kompis gav mig ett råd angående jobb, man måste lära sig att ta skit! Varför det? Jag och hans flickvän är riktigt dåliga på det. En annan sak jag inte fattar är varför man måste kunna tala inför flera personer. Skönt att jag inte går på gymnasiet. De har tokmycket muntliga redovisningar. Jag var med och lyssnade när en grupp elever pratade om böcker de läst och de är jätteduktiga och pratade obehindrat om riktigt tunga ämnen som våldtäkter. Skulle jag ALDRIG göra! Jag minns en muntlig redovisning i religion som jag hade på gymnasiet och frågade läraren om en synonym till avlägga eftersom jag visste att jag inte skulle kunna säga det i imperfekt utan att staka mig. "Han avla´ ett löfte"...

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag tycker inte alls att man ska behöva lära sig att ta skit på jobbet! Visst, det är säkert enklare att palla om man bara kan rycka på axlarna när nån är otrevlig, men hur blir man inombords om man går runt och struntar i att folk behandlar en som om man vore helt värdelös? Nej, det tycker jag inte alls var nåt bra råd! Däremot kan det kanske vara lämpligt att träna sig i konsten att vara diplomatisk...

2006-01-27 @ 00:00:07
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0