Märklig ekonomi

Jag har en mycket mystisk ekonomi, kan aldrig förklara hur jag klarar mig. Jag har alltid fått saker gratis och är bra på att tigga och fynda så jag gör inte av med så mycket pengar. Brukar inte vilja prata om pengar för det intresserar mig inte och det kan bli lite känsligt om man har mer eller mindre än nån annan. Men det här kan jag berätta; jag vet inte hur mycket jag får ut i månaden och jag vet inte hur mycket jag gör av med. Men det känns som att jag har det väldigt bra med tanke på att jag jobbar halvtid och är sjukskriven på halvtid. Nåt år gick mina fonder minus men mamma, min ekonomiska rådgivare sa bara att jag skulle låtsas som att de inte fanns och att de skulle gå upp igen. Fick årskontoutdrag nu och fonderna har gått jättebra. Plötsligt är de uppe i nästan 140 000!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0