Min älskade mormor

Igår var jag på mormors begravning. Det kändes sorgligt på ett särskilt sätt för hon var den sista kvar av mina mor- och farföräldrar och var verkligen en helt fantastisk mormor. På begravningen spelades ett band där mormor läste en egen dikt och morfar sjöng Dan Anderssons Tiggaren från Luossa och då höll jag på att gå sönder. Sen höll mamma och en moster tal under kaffet och då blev det också väldigt sorgligt.

Svägerskan hade sagt till sonen att det är tråkigt på begravningar för att alla är ledsna. Han var duktig och satt lugn och tyst hela begravningen. Mamma frågade honom sen vad han tyckte om begravningen. -Det var roligt att äta efteråt.

Mina föräldrar har gjort nåt helkonstigt. De skjutsade hem mig och ett släp med ärvda grejor. Vi kom hem till stugan vid halvtio igår kväll och det hade väl varit bra om det inte vore för att pappa hyrt släpet på ett dygn och var tvungen att lämna tillbaka det i Norrköping tio på morgonen idag. Så de var bara här och sov några timmar och sen åkte de igen. Synd om dem, så kul är det inte att sitta och åka bil med släp mellan Norrköping och Ljungby, det tog ungefär 3 1/2 timme hit.


Kommentarer
Postat av: Maria

Inte som lillkusinen som var arg för att prästen pratade när hon satt och sjöng på mammas begravning?

2006-01-13 @ 17:33:58
Postat av: Helena

Jag tycker inte om begravningar, men det har nog mest att göra med att jag är så oreligös, att jag helst inte vill ha något med kyrkor att göra överhuvudtaget. Men naturligtvis också för att det känns tungt. Men jag är fortfarande ledsen för att jag inte gick på morfars begravning för några år sen. Det är ju ett sätt att ta farväl, trots allt.

2006-01-13 @ 23:53:23
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Helena. Vem tycker om begravningar?! Jag är också aggressivt okyrklig, har gått ur kyrkan för att slippa betala skatt. Vill ha en oreligiös begravning.

Maria. Hihi. Jag hörde bara Leo när vi skulle lyssna på klockorna och han sa -jag hör inget.

2006-01-14 @ 18:16:28
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0