Mustrauma

Nej, det handlar inte om ännu en livmodersoperation. Jag råkade skrämma ihjäl en näbbmus idag! Vi var uppe på vinden i stugan och jag hade arbetshandskar på mig. När jag skulle ta av mig dem så satt det ett ovanligt stort ludd mellan lillfingret och ringfingret, en död näbbmus! Jag bara vrålade rätt ut, för det var ganska läskigt. Sambon kom och undrade vad det var frågan om och konstaterade att den förmodligen blev räddare än jag eftersom den dog av chocken. Den stackaren hade bara sovit i min handske.

Apropå operationer förresten, så ska en nära släkting till mig opereras för systa på livmodern. Hon har misstänkt rätt länge att det inte står rätt till men inte vågat gå till gynekolog för att senast hon gjorde det så blev hon skrapad utan bedövning. Gaaah, får de göra så? Mamma och jag satt och pratade om detta och jag sa att det gör ju ont bara de tar cellprov. -Ja, det gör det! sa pappa då och vi undrade hur han kunde veta det. Eh, ja, det är ju obehagligt när de kollar prostatan också, menade han. Saker man inte vet nåt om liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0