Om att få choklad

Jag är väldigt duktig på att få saker. Nu är jag särskilt chokladig, som jag blir några dagar i månaden. Fick suspekt polsk choklad av några släktingar som inte ville ha den. Har inte smakat den än, men den är nog inte god för jag brukar inte gilla mörk choklad och den är 65% kakaoig. Tog såklart emot den ändå, det kan bli gott med rödvin till. Var på pubrunda igår - Stationskrogen stängd, men vi klarade av Bean´s, O´Learys och Stengrottan. På Grottan fick jag se att det fanns små chokladbitar för fem kronor styck och fick sambon att köpa ett par stycken åt mig. Sen stack pubägaren till mig en bit till, han såg väl att jag behövde... Idag skulle vi smyga ut från stan med släpet som inte har dubbdäck som det måste när bilen har. Smygningen gick inte så diskret till eftersom vi stannade till på Granngården och handlade fårmat, färghandeln där vi faktiskt äntligen hittade en tapet som ska matcha gula kakelugnen och Bygglädjen där vi köpte golv- och taklister. I kassan på Bygglädjen stod en skål med chokladbitar som jag hann plocka till mig några av medan vi betalade. Ikväll ska vi till en kompis och titta på film. Då blir det nog goffande. Ska ta med ostbollar och bridgeblandning.

Kommentarer
Postat av: Helena

Har kvar lite julchoklad fortfarande. Med chili smak! Det är mörk choklad i och för sig, men säg till om du vill ha så skickar jag några bitar!!! (En chokladbit om dan håller doktorn borta...)

2006-01-14 @ 20:35:28
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Nätack, det vill jag faktiskt inte ha! Jag gillar söt choklad som Marabou mjölk. Inte den här mörka nyttiga.

2006-01-15 @ 11:38:14
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0