Varning för säljare!

Vi har en fånigt charmig säljare som kommer till biblioteket ibland och lyckas sälja de mest mystiska saker. Jag vill inte tycka att han är snygg för han är lite för medveten, men så är han så trevlig så jag blir alldeles fjollig så fort han dyker upp. Jag jobbade ensam när han oannonserad traskade in igår. Han sa att han blivit utslängd från huvudbiblioteket för att de inte ville ha honom där. Då hörde jag mig själv säga : "Men här vill vi ha dig!" Va´? Vilken tur att jag inte sa "Visa allt du har!"... Tittade glatt igenom hela sortimentet tror jag. Han fick demonstrera tangentbordstillbehör på CD och allt möjligt som vi verkligen inte alls ska köpa. Jag var väldigt intresserad av hans tidskriftsmappar som tyvärr kostar ungefär 100 kr styck så vi tre som jobbar där får med gemensamma krafter försöka hejda honom från att sälja såna när han återkommer i slutet av månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0