Klicketiklack

Nu har jag varit och bilhandlat och varit omständig igen. Jag försöker lära mig att gå i ett par skitsnygga sandaler med taxklack. Mest känns det som att jag stapplar fram som en nyfödd kalv och det är nog mindre tjusigt. Utanför affärer har de ofta som gummimattor, eller ännu värre metallgaller, som man inte tänker på om man inte har smala klackar för då får man trippa på tå eftersom man inte vill fastna. Jag fick öva mig på att traska fram och tillbaka, för först skulle jag köpa frimärken i förbutiken, sedan ut och posta brev i lådan utanför affären, sedan in i affären, sedan kom jag på att jag behövde en vagn eftersom jag skulle köpa fyra påsar grillkol, ut ur affären för att hämta en vagn, in igen och handla... Ungarna som sålde jordgubbar utanför undrade nog vad det var frågan om. De blev så förvånade så de inte ens frågade om jag ville köpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0