Nakenchock och slipning

Jag vet inte vad jag hade väntat mig, men blev lite förvånad över hur det såg ut på hemmet som sambons mormor flyttat till i England. Vi kom in i ett rum där tio gamlingar satt uppradade längs väggarna och stirrade på varandra och knappt ingen pratade. Det kändes sorgligt, vore bättre om de fick sitta i lite mindre grupper, tycker jag. Annars är det ett fint hem (som kostar en förmögenhet att bo på) fast mormorn säger att hon önskar att hon hade kommit till ett hem i England och inte utomlands. Hennes dotter försöker förklara att hon bor i England men att det är personalen som är från Polen och Bulgarien, vilket måste vara nog så förvirrande för gamlingarna som knappt vet vad de heter. Nu delar tanten rum med en annan dam. Hon gillar inte när den andra går omkring naken med en massa skumpande kroppsdelar. Det här är en pryd gammal kvinna som jag tror knappt har sett en människa naken förr så det måste vara chockartat.

Idag försökte sambon vara pedagogisk och förklara varför jag skulle slipa brädorna innan jag målade på ett andra lager lack. -Det är samma som när du målar nagellack, då tar du bort det gamla innan du målar på nytt. Nej, inte alltid, säger jag, som har genomskinligt lack och brukar måla åtminstone ett lager ovanpå det gamla.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Typiskt, när det ändå var så pedagogiskt tänkt av honom.

2006-07-26 @ 14:53:05
URL: http://onekligen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0