Knarkställe

Än en gång har Ljungby hamnat i medierna för något negativt. Det största tillslaget av heroin i Sverige de senaste åren, mer än tio kilo! I lördags åkte vi förbi några polisbilar som stod på en parkering och möjligen hade de med detta att göra. De har slagit till mot två adresser i stan och häktat tre män i 30-årsåldern. Sambon har en kollega som brukar veta det mesta som händer i den undre världen, trots att han själv är väldigt städad. Igår hade han inte hört, men idag  visste han vilka två av dem var. En kille har jobbat på en pizzeria i stan, undrar om jag ätit där? Knarkpizza? När jag var på studieresa i Amsterdam med presslinjen från folkhögskolan i Stöllet var det flera i klassen som provade så kallade spacecookies med inbakat hasch. Det skulle jag aldrig göra! Inte medvetet i alla fall, men godtrogen som jag var (och är) så hade det inte varit svårt att lura i mig en kaka med ett roligt namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0