Raketer i knät och tebod

Igår var jag på Hammarskolans avskedsfest. Det var riktigt trevligt med underhållning av musikesteterna och modevisning med egensydda balklänningar. Klockan åtta var det fyrverkeri och jag har nog aldrig tidigare sett ett fyrverkeri i dagsljus. Lite spektakulärt med gula, blå och skära strimlor mot skyn men obehagligt när en fyrverkeripjäs nästan damp ned i mitt knä! Raket i rumpan har jag hört talas om men inte detta...

Idag har jag varit hos gynekologen på cellprov. Det var ett år sedan jag blev opererad för cellförändringar och nu ska det följas upp. Trodde bara att jag skulle på kontroll idag så det  var ingen trevlig överraskning. De brukar aldrig hitta några celler på mig så jag måste säkert göra om det, och ont gör det. Och så frågar kirurgen om jag spänner mig! Det är väl klart jag gör när hon nyper mig inuti. Gläää! Efteråt tröstade jag mig med att åka med en kompis till teboden utanför Markaryd. Vi hittade dit ganska snabbt för att vara oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0