Roligt att äta, tråkigt att laga

Det är synd och tur att det är så tråkigt att laga mat. Jag har hittat en fikakompis och vi planerar en massa utflykter i sommar där huvudingrediensen är fika. Igår åkte vi till Tiraholm som säljer fisk och har en nyöppnad glasskiosk. Idag hade jag tänkt åka till Dörarp och lyssna på Kikki Danielsson och sjunga allsång, men nu är det så ostadigt väder så vi hoppar över det. Det trevligaste hade nog varit medhavd picknickkorg, jag kom just på att sambon sjunger för gräsligt så jag kanske inte vill gå på allsång med honom. Imorgon vill jag fira nationaldagen i hembygdsparken med en våffla. På onsdag ska jag gå och fika med en kompis och prata lite om vårt vilande bibliotekarienätverk. På torsdag ska jag till gynekologen och efter det har jag tänkt trösta mig med att åka till Stockhultsgårdens tebod. På lördag fyller Ljungby 70 år och då blir det en jättetårta mitt på Stora torget. Men just nu tror jag att jag håller på att överträffa mig själv. Jag gör rabarberpaj och det luktar fantastiskt gott. Smulade ned några konstiga italienska kakor som sambon fick i julklapp så det lär jag aldrig kunna göra om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0