Studentyra

Idag har jag pressat in mig i min studentklänning, tolv år och femton kilo senare. Minsann, den går inte ihop över brösten, så jag tog ett linne under och kör med översta knappen öppen. Tycker fortfarande att den är fin, gamla goda Ellos postorder. Jag tycker att studentfirandet här i stan är i en märklig ordning. Vi hade champagnefrukost, kyrka, betygsutdelning, lunch, utspring klockan ett (har jag för mig), åkte traktorvagn, mottagning hemma och ut med kompisar på hotellet på kvällen. Här får de betyg idag, landgång och utspring klockan sex ikväll, och imorgon klockan tio ska de till kyrkan, stackarna! Balen är på fredag. Den hade vi nog veckan innan studenten, i alla fall tycker jag det verkar konstigt att ha något efter utspringet.

Gjorde nyss ett skojigt besök på glasstorget. Det stod en gammal tant framför mig i kön som sa att hon ville ha en glass. Tjejen i kiosken hjälpte henne tålmodigt att bestämma bägare eller våffla, mjuk- eller kulglass och topping. Det blev en hemgjord våffla med två olika kulor och nötkross. Han som äger kiosken har jag jobbat ihop med och han sa att jag köpt glass säkert tjugo gånger i år. Ssssch!

Det kom en söt kille och satte sig vid samma bord. Han jobbar på Systemet och har hand om en pokersida på nätet  - partypoker.com. Jag sa att han inte ska sälja sprit till studenterna. Säkert kan jag hindra dem från att bli fulla inatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0