Ganman och kärleksvecka och lammfrakt

Idag fick jag en CD med en låt av Jens Ganman, min nya idol, som både skriver böcker och musik. Låten "Precis som du" är jättebra. Vill ha mer!

Vi har kärleksvecka på skolan och eleverna kan sätta upp hjärtan med små meddelanden på en skärmvägg. En kille har skrivit "Ylva är världens hetaste biblotekarie! Mitt hjärtar bultar för dig!". De är för söta ibland, gymnasisterna, och man kan inte begära att de ska kunna stava alltid.

Idag har vi fraktat hem lammen till landet. Vi stuvade ned dem i en stor papplåda och det tyckte de inte alls om. Deras mamma känner inte igen dem längre och nu går de ensamma i ett bås. De var roliga att se när vi släppt ut dem för efter en stund tyckte de att det var kul att ha fått större utrymme och började studsa omkring.

Kommentarer
Postat av: Jo

Oh, vilka gulliga meddelanden du får av eleverna :D Funderade på om jag skulle ringa dig nån dag o skvallra lite om allt som hänt de senaste åren? kram

2006-03-30 @ 15:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0