Nyckel och skabb

Phu! Jag har hittat bilnyckeln jag tappat bort. Den låg på marken vid garaget, när jag tittade idag. Där har jag ju letat jättenoga! Det var den nyckeln som har fjärrkontroll och som registreringsnumret står på och det kändes inte alls särskilt bra att veta att vem som helst, till exempel inbrottarna vi har i området, skulle kunna hitta den och lätt sno bilen.

Idag pratade några elever om aids och rabies och jag upplyste dem om att jag haft skabb. Fick det av en kompis när jag var liten och sov över hos henne. Skolsyster fick panik och skickade hem hela familjen vilket var en aning överdrivet eftersom det bara smittar i sängvärme. Jag och kompisen hade sovit i samma säng och det var ju inte så klurigt eftersom hon smittade mig då. Pappa sprang in i mammas klassrum och ropade "Du måste gå hem! Du har skabb!" inför en förundrad högstadieklass.

Kommentarer
Postat av: Elon

Helvetes märkligt! Jag tänkte på ordet "skabb" precis sekunden innan jag gick in på din blogg!

2006-03-23 @ 22:04:52
Postat av: Ylva

Elon. VAD tänkte du då?! Väldigt sällan tänker jag på skabb.

2006-03-24 @ 08:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0