Gratis, 10 000 och 150 000 kronor

Idag fick jag ett sms från Telia att jag får messa gratis mellan sju och nio på morgonen! Vad roligt! Messade bland annat till sambon som inte alls kunde förstå mitt glädjefnatt före nio en tisdagsmorgon. Han har företagsmobil och betalar aldrig. Sedan messade jag till honom att han har fått 10 000. Jag har satt in 10 000 kronor på hans konto eftersom det ska dras av för räkningar. Då frågade han vad det var för 10000, om det var sms-språk...

Jag ska få åka på konferensresa för första gången i mitt liv. Skolan har 150 000 kronor i Mål 3-pengar att göra av med på ungefär 150 personal och det borde man kunna göra något roligt för. Det har varit hemligt vart vi ska åka, vi har bara fått veta att det är en övernattning. Nu har det läckt ut vart vi ska för att vi inte ska bli för besvikna när vi kommer dit, tror jag. Vi ska till Markaryd, hepp! Det ligger ungefär tre mil härifrån och där ska vi bo på en folkhögskola. Det känns sådär. I Markaryd ligger min blivande svärfar begravd (Eller hur ska jag säga? Sambons pappa dog 1984) och på den här skolan vi ska till kommer det att ha varit en elevfest dagen innan så det kan bli ungefär hur ofräscht som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0