FC Z i bokskogen

Igår tittade jag på FC Z. Jag såg det en gång i början hemma hos en kompis och då var det hysteriskt roligt för de kunde verkligen inte spela fotboll. Nu har de hållit på i 1 1/2 år och faktiskt lärt sig lite. Jag som inte är intresserad av fotboll fattar liksom inga regler. Nu skulle de spela mot ett danskt lag. De har problem med en kille som svär väldigt mycket och det vore tokigt om han blir utvisad för det. Han blev skickad till en ståuppkomiker som skulle lära honom några nya ord att skrika när han blir arg. Till exempel hade hon valt bögskov, som låter illa men som betyder bokskog på danska. Sedan hoppades hon att han skulle använda de här nya uttrycken i matchen. Tänk vad förvirrade de skulle bli i det danska laget om en kille vrålar bokskog när det går dåligt. Zappade över till Parlamentet sedan så jag såg tyvärr inte hur matchen gick.

Kommentarer
Postat av: Pibben

Bögskov låter lite som en sjukdom tycker jag. En homosexuell med MS besvär? Fridens.

2006-11-14 @ 13:18:42
Postat av: msme

Kanske nåt man skulle prova?
Bokskog också, vad dåligt det gick... =)

2006-11-18 @ 10:24:05
URL: http://msme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0